Najdroższe zdjęcia przyślą z Urzędu w Prusicach

Fotoradary to urządzenia kontrolujące prędkość samochodu w danej chwili. Wprowadzone zostały w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach oraz ukarania kierowców za nieprzepisową jazdę. W 2007 roku sejm znowelizował prawo o ruchu drogowym dając możliwość korzystania z fotoradarów przez straże miejskie. I wtedy zaczęło się….

Straż miejska jest powoływana przez władze Gminy, a bezpośrednią kontrolę nad nią posiada burmistrz bądź wójt. W 2009 roku taką straż powołano również w Gminie Prusice. Jej siedzibą stał się Urząd Miejski w Prusicach. Według wolnej encyklopedii wikipedia „Straż miejska ma na celu przede wszystkim ochronę spokoju i porządku w miejscach publicznych, a także ochronę obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej. Ma też czuwać nad porządkiem i kontrolować ruch drogowy (w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym, o wiele mniejszym niż policja)”.     A jak jest u nas? Każdy widzi…

Wysyła się straż, która skrzętnie schowana po krzakach ustawia małe urządzenie rejestrujące na zielonym stojaku, by maksymalnie je zakamuflować. Sytuacja powtarza się dzień w dzień. Prosty odcinek drogi, krajowa „piątka”, najczęściej okolice za zjazdem do Pawłowa,  teren niezabudowany, ograniczenie ustawowe 90km/h, ale czy to w takich miejscach powinny one stać? Dodam tylko, że 3 km dalej stoi maszt na fotoradar, który jest z kolei potrzebnym z powodu niebezpiecznego skrzyżowania.

Straż nie kontroluje dzikich wysypisk, porządków wieczorami w mieście, nieprawidłowo zaparkowanych samochodów itd. A warto tutaj dodać, że od 4 września br. weszła w życie nowa ustawa o zasadach ruchu i parkowania. I właśnie zadaniem straży miejskiej będzie wręczanie mandatów przede wszystkim za złe parkowanie oraz stawanie na chodnikach, czy  też osiedlowych trawnikach. Prusicka straż  nie wywiązuje się ze swoich zadań. Straż zabiera fotoradary i jedzie robić nam zdjęcia. Fotoradary, za których dzierżawę  Gmina płaci krocie. Ciekawi mnie fakt, ile Straż Miejska wystawia mandatów innych niż te z fotoradarów?

O tym, iż fotoradary są wykorzystywane w sposób nieprawidłowy przez Straże Miejskie i Urzędy Gmin świadczy wszczęta właśnie kontrola Najwyższej Izby Kontroli, która będzie się przyglądać funkcjonowaniu i wykorzystywaniu fotoradarów przez w/w jednostki. NIK podejrzewa, iż fotoradary ustawiane są w miejscach, gdzie mogą zrobić najwięcej zdjęć, a nie w miejscach gdzie są najbardziej potrzebne. Ponadto sprawdzane będą sposoby zapłat za fotoradary firmom, od których są dzierżawione, gdyż znane są przypadki niejasnych form zapłaty za nie oraz łapówkarstwa.

Apeluję do WŁADZY! Jeżeli fotoradar jest JEJ jedynym pomysłem na łatanie dziur w budżecie, proszę zrezygnować… Chcemy inwestorów, którzy zostawią w naszej Gminie pieniędze,  a nie zdjęć na facebook’a.

Ocena artykułu: 6.1/10 (33 głosów)


Artykuł opublikowano Środa, 08.09.2010, 12:26 | Czytano 7823 razy | Aktualizacja 13.12.2010, 08:54         Udostępnij na swoim Facebooku

popieram w 100% 08-09-2010, 13:01
jak w temacie...
Prusiczanka 08-09-2010, 13:01
Skoro Straż Miejska podlega burmistrzowi, to nie można krytykować jej działań. Nie robią niczego na własną rękę, tylko realizują to co mają zlecone przez zwierzchnika. Bardzo dobrze, że NIK skontroluje działania gmin pod kątem fotoradarów, bo może wtedy Straż będzie mogła zająć się tym, do czego naprawdę jest potrzebna. A ja współczuję temu, który siedzi w tych krzakach, na pewno ma duszę na ramieniu, bo już niejeden pokrzywdzony odgrażał się za mandat!
KTOŚ 08-09-2010, 13:44
Super artykuł! Straż potrafi tylko siedzieć w krzakach! A niech stoją przy szkołach i robią zdjęcia tam naprawde jest większe niebezpieczeństwo niż na drodze nr5!!!!
lolo 08-09-2010, 15:02
jaki pan taki kram. GOKiS nie robi nic, staraż miejska to co nie powinna a gops tylko to co musi. takie są realia naszej gminy i rzadów H.
gokis zlikwodowac 10-09-2010, 06:35
skonczmy z ta zenada............
zen 11-09-2010, 14:01
Moim zdaniem bardzo dobrze że Pan Hurkot sprawił że straż miejska pilnuje drogo nr 5! Ile osób zgineło na tej drodze zanim powstała straż miejska i fotoradar? A ile zgineł obecnie? Nie widać różnicy?
władek 11-09-2010, 15:15
Zwróć uwagę, że w miejscu w którym ukrywają się strażnicy z prusic nigdy nie było wypadku ( mam na myśli odcinek za pawłowem trzebnickim w kierunku małuszyna), jeżdże autem prawie 20 lat i na tym prostym odcinku jeszcze wypadku nie widziałem. Hurkotowi nie zalezy na bezpieczeństwie tylko na kasie, cała polska sie smieje, że najdroższe zdjęcie przyjdzie ci z prusic. Tłumaczenie hurkota o bezpieczeństwie jest skrajnie populistyczne, tam gdzie gineli ludzie np: na łuku nigdy nie stali strażnicy bo jest otwarta przestrzen i nie mieli by sie gdzie schowac a co za tym idzie mało ludzi by sie dalo złapac, takie jest to hurkota myslenie o bezpieczenstwie.
Janek 11-09-2010, 15:57
A ja chciałbym wiedzieć, czy miejsca, w którym ustawiany jest fotoradar są również tak jak urządzenie legalizowane i czy zgłaszane jest do Kierownika Wydziału Ruchu Drogowego w Trzebnicy, że takie urządzenie w danym miejscu i dniu będzie ustawione. Tego nakazuje prawo! Czy ktoś może to sprawdzić?
zen 11-09-2010, 21:30
Jak Ci kierowca zabije dziecko (oby nigdy tak nie było) to zmienisz zdanie! Jak najwiecej radarów, jak największe kary, jak najwięcej straży miejskiej i policji! Jak jest ograniczenie prędkości do 40 jedz 40 a jak pojedziesz więcej to poniesiesz tego konsekwencje!
ehnaton 11-09-2010, 23:01
No właśnie przecież to nie jest droga gminna--Admin sprawdź proszę u administratora drogi czy gmina może ustawiać swój fotoradar jeśli droga nie jest pod jej skrzydłami!!!
ehnaton do zen 12-09-2010, 00:02
Uwaga nawidzeniec.Zen ty mocherowy berecie gdzie ty żyjesz , chory człowieku.Zamknij się w domu i nie wychodź ...............
gumis 12-09-2010, 09:40
Takie działanie straży miejskiej to największe chamstwo i złodziejstwo. Liczy się tylko zysk. Niech pan burmistrz powie publicznie ile już w tym roku zarobił. ZŁODZIEJE !!!!!!!
gh 12-09-2010, 22:06
z tymi fotoradarami to gmina troche popłynela. za dzierzawe fotoradaru płaci krocie a sciągalnośc mandatów jest bardzo kiepska. okolo 600 mandatów w wyskości 200PLN muszą ściągnąc zeby zapłacić za roczną dzierzawe fotoradaru. kto tak naprwde na tym zarabia , bo moim zdaniem zarabia tylko firma dzierzawiąca fotoradar!!
nowy!!!!! 13-09-2010, 07:30
firma dzierżawiąca i no i pan H. oczywiście !!!!!
gumis 13-09-2010, 08:51
gh dla informacji ci powiem, że dziennie straż miejska wystawia co najmniej 200 mandatów więc sobie policz ile można zarobić w ciągu miesiąca i w ciągu roku;
gh 13-09-2010, 09:36
w takim razie gmina zarabia na tym ok 10 miliomów zł rocznie. ciekawy jestem co sie dzieji z tą kasą?? to jest połowa budzetu gminy na rok 2010.
oświecony 13-09-2010, 11:41
Widać że anty Hurkotowa banda w dupie była i gówno widziała! Jedz jeden z drugim na zachód to zrozumiesz co znaczy fotoradar! Najlepsze jest to że Hurkot nawet gdyby działał w świętej sprawie to i tak na czarnucha by wyszedł w waszym mniemaniu! Nie obrażając nikogo ale co drugi z was podpisując się w kwestii pana Jana powinien nazywać się czarna dupa!
JohnyWalker 13-09-2010, 12:23
Jasne oświecony, a nasza gmina jest mlekiem i miodem płynąca i wszystkie inne gminy zazdroszczą nam takiego zajebistego gospodarza, powinniśmy mu w ogóle pomnik postawić i zlikwidować w naszej gminie wybory bo przecież u nas jest tak super, i w ciągu 16 lat rządzenia nie ma możliwości zrobić więcej niż nas SuperBohater zrobił - żal
Mieszkaniec 13-09-2010, 22:23
Jestem przeciwny działaniu z ukrycia. Akurat na odcinku od Wszemirowa do Pawłowa zginęło kilku mieszkańców Prusic i okolic i to stosunkowo niedawno. Odcinek od zakrętu za Wszemirowem do lasu w Pawłowie jest bardzo niebezpieczny i bardzo dobrze, że właśnie tam ustawiany jest fotoradar. Prosta niepozorna droga to można depnąć. Jestem za stawianiem, ale jeśli kilkaset metrów wcześniej jest informacja o gminnym fotoradarze.
nowy!!!! 14-09-2010, 05:26
---------- TurboDymoJan -----------
Zen 17-09-2010, 11:46
Moi adwersarze używają słownictwa które nic a nic nie ma wspólnego z kulturą nie wspomnę o merytoryce wypowiedzi. Ja często bywam za granicą i jest zupełnie inaczej niż piszecie - tj.są fotoradary, często Policja również "łapie" piratów drogowych a mandaty są bardzo drogie! Więc nie uprawiajcie demagogii! Bandrowicz i tak nie wygra - na całe szczęście!
Do Zen - wrocławianin 17-09-2010, 12:10
To żyj dalej w tej czarnej dupie, w białorusi powiatu Trzebnickiego bez szans na rozwój i na to że coś się zmieni. Obecny włodarz nie ma pomysłu na gminę przykład Orzeł Prusice gdzie nawet nie ma porządnej szatni, prysznica i kibla. Taki to miłośnik sportu!
kamil 17-09-2010, 13:29
Rozmawiajmy o naszym podwórku a nie wyjeżdżajmy za granice. Nie trzeba porównywać do zagranicy, wystarczy porównać nasza gminę do sąsiadujących żeby zauważyć jaki jest tu marazm i beton. Jećeli fotoradary maja zwiększać bezpieczeństwo to jest ok, ale jeśli burmistrz powołuje straż miejska żeby ratować budżet to za takie działanie powinien dostać czerwona kartkę bo nakłada na ludzi dodatkowy podatek, który ma uzupełnić dziurę w budżecie, a podatki i tak mamy najwyższe w powiecie. Nie wiem kto będzie nowym burmistrzem, ale mam nadzieje ze nie będzie to hurkot i zgadzam się w 100% z tym co jest napisane na wylocie z Prusic do trzebnicy "CZAS NA ZMIANY"
Rysiek 17-09-2010, 19:40
Predkosc 111 km/h. Przekroczenie 21 km/h Wg taryfikatora: Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 21 - 30 km/h 100 - 200 zl. Lapie sie na minimum. Ktos mi wytlumaczy dlaczego mandat jest na max kwote 200 zl ? To jest banda złodziei. Inaczej tego sie nie da wytlumaczyc. Bezpieczenstwo maja gleboko w dupie. Liczy sie tylko czysty zarobek. Dodam, ze zdjecie robione od tylu, zamazane. Przyszlo juz po 4 dniach. W zyciu zadna straz miejska nie miala takiej skutecznosci. Widac, ze interes kwitnie. Cytujac klasyka: "wielka kur... straż. Za darmo piniondze biora, z renty. Kur... jeba..."
Mam dość 19-09-2010, 22:15
Zastanawiam się kiedy skończą się na ulicy Wrocławskiej w Prusicach wściekłe jazdy na motorach lub samochodami.Nasza władza udaje ,że nie widzi,a problem sam się rozwiąże.Pytanie.... co trzeba zrobić ???Odpowiedż ...postawić policjantów z radarem ,a zarobią porządną kasę .Pytanie kiedy to nastąpi???? tego niestety nikt nie wie.
orkan42 20-09-2010, 18:07
niech wójt wyśle swoją straż przyboczną do Wszemirowa, nich zobaczą jeżdżących po pijaku zgroza.
Paula 23-09-2010, 09:35
Co do prędkości jazdy. Jak wszyscy jadą powiedzmy 80km/h i znajdzie się przepisowiec, który będzie jechał 60km/h bo tyle jest na znaku to w tym wypadku największe zagrożenie sprawia on. Ciężko jest się dostosować kilkudziesięciu jednostką do jednej jednostki. Łatwiej jest kiedy jest odwrotnie. Ale przepisowiec dalej będzie jechał 40km/h, a reszta zacznie go wyprzedzać i tym sposobem stwarzać zagrożenie, ale przez przepisowca. Jakby dostosował się do reszty nie było by problemu. Jadąc autem nie możemy się czuć jakbyśmy byli na drodze sami bo tak nie jest,droga nie jest naszą własnością po której tylko my jedziemy.Ważne więc jest żeby dostosować się do reszty. Podobnie jest z fotoradarami. Kierowcy jak je widzą to gwałtownie hamują, a to zbyt bezpieczne nie jest. Tym bardziej jak fotoradary stoją w miejscu gdzie nie są w ogóle potrzebne. Ale to ma się niedługo zmienić. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji przeprowadza śledztwo, czy rzeczywiście fotoradary służą do bezpieczeństwa, czy do zarabiania pieniędzy przez gminy i osoby prywatne, które fotoradary wypożyczają. Mają zlikwidować atrapy radar, a prawdziwe postawić tylko w miejscach gdzie są na prawdę potrzebne w celu zwiększenia bezpieczeństwa a nie zarabiania pieniędzy. A jeżeli chodzi o te ukryte fotoradary( one też mają zostać zabronione, przynajmniej nie będzie można ich stawiać gdzie się chce), to szkoda języka, czy klawiatury strzępić. Ludzie zamiast na drogę patrzą w krzaki, a koło naszej szkoły inni jak czubki jeżdżą. I niech teraz straż miejska mi napisze, że dba o bezpieczeństwo. Chyba bardziej o to na którą w tym roku Pan H. wyspę pojedzie na wakacje. Czy na Rodos czy może na Jamajke???
Pan 23-09-2010, 18:16
Mieszkam kupe lat na ulicy Wrocławskiej... I nigdy nie tego co sie dzieje teraz w godzinach od 17 kazdego dnia, zgroza chodzi o tych co jezdza na jednym kole i z duza predkoscia !!! Z tym cos nalezy zrobic !!! Nie moze byc tak kiedys rosypie pineski i beda mieli dola chlopaki na jednosladach. MAM NADZIEJE ZE NOWY BURMISTRZ COS Z TYM ZROBI
do Pauli 23-09-2010, 20:13
Z tego co wiem, to Straż Miejska wspólnie z Policją dbają również o bezpieczeństwo dzieci... Codziennie z tego co widziałem Komendant Straży Miejskiej stoi na obwodnicy przy przejściu dla pieszych (krzyżówka z Krościną Małą), a Policja koło szkoły... I to nie jest tylko pisanie, sprawdziłem sam....
do paula 23-09-2010, 22:07
to jak ciebie będą gwałcić na ulicy a ja przypadkiem będę szedł to mam się do nich dołączyć a nie tobie pomóc bo według twojego rozumowania oni będą mieli racje że cię gwałcą a nie ty że wołasz pomocy
master 27-09-2010, 11:08
Porownanie gwaltu za ktory grozi 10 lat wiezienia do przekroczenia predkosci 20 km/h za ktory jest mandat 200 zl jest duzym uproszczeniem. Jestem za poprawa bezpieczenstwa, ale jestem przeciwko lataniu zajechanego przez burmistrza budzetu pieniedzmi z mandatow. To co robi burmistrz nie ma nic wspolnego z bezpieczenstwem i wszyscy o tym wiedza
adii 28-09-2010, 21:21
To w Prusicach mam straż miejska?? Ciekawe gdzie bo ja nigdy ich nie widzialem, choc slyszalem ze łapia ludzi jak staja samochodami w rondzie przy szachownicy. I nic wiecej nie robia skupili sie na lapaniu rowerzystów hehe.... smieszni sa jak kiedys mnie złapia to ich wysmieje... :D
JohnyWalker 29-09-2010, 16:28
http://moto.wp.pl/kat,121,title,Koniec-zarabiania-na-fotoradarach,wid,12707757,wiadomosc.html
corba1 31-10-2010, 18:18
buraków krytykujących wszystko i wszystkich w gminie odsyłam do szkoły podstawowej oraz do regulaminu Straży Miejskiej w Prusicach. Poczytajcie czegoś się dowiecie o swoim powiecie!
S...K 03-11-2010, 18:22
I bardzo dobrze że są fotoradary, władek napisał że od 20 lat jeździ autem chyba do kościoła i do domu skoro nie widziałeś tam żadnego wypadku, droga nr5 jest bardzo niebezpieczna i ktoś kto codziennie dojeżdża do pracy tą trasą dobrze wie, dlaczego jest niebezpieczna??? bo jest to prosta droga i można cisnąć ile się da, a co za tym idzie dużo za dużo ludzi straciło na niej życie. Wiem o czym mówię sam dostałem mandat za szybką jazdę na tym odcinku, owszem byłem wkurzony ale z czasem przeszło i teraz stwierdzam że bardzo dobrze że są fotoradary. Policji jest bardzo mało a te puszki to jedyna motywacja do puszczenia nogi z gazu. Do Ryśka owszem mandaty są z wyższej półki ja dostałem 300zł poszedłem zapłacić w terminie i straż miejska podarowała mi połowę mandatu więc mandaty są zawyżone po to żeby je obniżyć. Sam się zdziwiłem gdy powiedziano mi że za wykroczenie 150zł. Reasumując: po otrzymaniu mandatu jeżdżę trochę wolniej jeszcze ze dwa mandaty i będę jeździł zgodnie z przepisami. Pozdrawiam
Podpis (wymagany)
E-mail (wymagany)
Administrator i wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane przez użytkowników w portalu Prusice24.pl. Informujemy, że komentarze nie mogą zawierać treści obraźliwych, wulgarnych, oszczerczych, nienawistnych, zawierających groźby i wszelkich innych, które mogą być sprzeczne z prawem, a także mających charakter reklamy. Złamanie tej zasady może być przyczyną natychmiastowego i trwałego usunięcia komentarzy (wraz z powiadomieniem odpowiednich władz). Korzystanie z serwisu oznacza znajomość i akceptację regulaminu!

Popularne artykuły
temperatura: 4 °C
ciśnienie: 1013 hPa
prędkośc wiatru: 22 km/h
deszcz: 0.1 mm
śnieg: 0.0 mm
Pogoda w godzinach: 07-13

PARTNERZY

Trzebnica24.eu